Social Icons

ALFALFA MERAWAT MASALAH SEMBELIT



Assalamualaikum.

Hiii jumpa lagi kita.

Saya doakan anda semua sentiasa diberkati Allah selalu.

Bulan ni promosi Alfalfa.So...suka saya nak cerita pasal Alfalfa lagi.

Harap2 apa yang dikongsikan disini sedikit sebanyak dapat menyelesaikan masalah berkaitan.

Salah satu kebaikan Alfalfa merawat sembelit.

Sapa pernah sembelit? serik kan..tersiksa rasa.

Rasa malas nak pergi tandas..hehe 

Saya memang tak suka kalau berurusan lama2 dalam tandas.

Dulu, boleh dikatakan saya ni jenis seminggu sekali atau dua kali je membuang.Lagi teruk seminggu tak membuang..huuu lepas tu masalah sembelit ler.
Dah la kurang minum air.Masalah juga ni.

Sembelit sememangnya masalah yang kurang menyenangkan dan menghilangkan keceriaan hidup sama seperti masalah keputihan yang saya ceritan sebelum ni.

Anda boleh baca kat sini.






Sebenarnya saya amalkan Alfalfa untuk rawat masalah keputihan tapi pada masa yang sama turut merawat sembelit.

Alhamdulillah.

Ada beberapa lagi supplement Shaklee yang saya amalkan bersama Alfalfa,dan ini membuatkan saya lebih  tegas dalam bab minum air yang secukupnya.

Air yang cukup juga membantu dalam melancarkan proses pembuangan.Masalah sembelit juga dapat diatasi.Alhamdulillah.

Tapi kalau anda alami masalah sembelit ketika hamil,Alfalfa bukanlah pilihan untuk anda ok.

Sebaiknya anda amalkan Ostematrik.Ianya lebih sesuai untuk ibu hamil.

Sekiranya anda sembelit ketika berpantang pula,anda boleh mengambil Alfalfa bersama Ostematrik.

Tapi dengan pengambilan Alfalfa pada dos yang rendah,anda juga kena pantau keadaan baby anda sebab alfalfa ni herba,kalau terlebih mungkin menyebabkan baby cirit birit.

Kalau anda nak tahu,mengamalkan Alfalfa ketika berpantang dan selepasnya juga membantu dalam penghasilan susu yang lebih banyak.






Ok,berbalik bab sembelit saya ada ceritakan bab sembelit ketika berpantang dalam entry dibawah:






Ok,kalau anda ada masalah sembelit boleh la cuba Alfalfa yer dan pastikan minum air yang secukupnya.

Boleh contact saya untuk dapatkan harga promosi bulan ini.

Ok jumpa lagi.Terima kasih sebab sudi baca sampai sini.

Wassalam.

Salam sihat,
Nurul
013.4420.637




Anda juga boleh baca topik berkaitan Alfalfa dengan klik link dibawah:

1. ALFALFA DAN KHASIATNYA.

2. SET KURUS SHAKLEE

3. SET RESEDUNG


0 comments:

Post a Comment

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution