Social Icons

Alhamdulillah...Terlalu Banyak Untuk Di syukuri.


Assalamu'alaikum.

Salam sejahtera buat semua yang membaca blog ini.

Saya doakan anda sentiasa dilimpahi rahmat dan kasih sayang Allah.

Saya tak tahu camna nak mulakan,rasanya 2,3 hari macam2 yang berlaku dalam hidup saya.

Dan yang pastinya saya harus lebih bersyukur kepada Allah kerana memelihara kami sekeluarga daripada sebarang musibah.

Saya nak kongsikan tiga kejadian yang berlaku dan saya amat2 bersyukur kerana semuanya selamat.

Alhamdulillah kami dalam lindungan Allah.


Tertinggal anak dalam kereta berkunci

Hari Ahad lepas,apa yang berlaku cukup membuatkan hati saya dilanda tsunami.

Syukur Allah masih beri kesempatan buat saya dan suami.

Anda boleh baca kisah tersebut di sini.



Terlupa tutup tingkap

Pada hari yang sama,saya juga terlupa nak tutup tingkap di bahagian atas rumah.

Saya hanya sedar keesokan paginya bila saya sedang membuka tingkap di bahagian bawah rumah.

Ya Allah syukur tak de tetamu yang tak diundang semalam.




Ada yang bersembunyi 

Pada sebelah petangnya pula saya dikejutkan angah yang kecoh katanya nampak ular kat bahagian dapur rumah.

Lorr ada juga tetamu tak diundang yang masuk kedalam rumah,tapi bukan ikut tingkap la.

Saya bingkas bangun kedapur tapi saya tak nampak pun.

Habis satu dapur suami dan ayah selongkar mencari tapi tak jumpa pun.

Saya pula asyik tanya angah betui ka?dari apa yang dia cerita tu memang betul la apa yang dia nampak.

Saya mula tak sedap hati.Gelisah..

Semalaman pun berlalu...

Hari ini saya melakukan rutin seperti biasa,dan kebanyakan kerja saya adalah didapur.

Saya dah lupa pasal kisah kelmarin.Lagipun semalam kami beramai2 makan malam bersama kakak dan adik saya.

Tak de apa yang berlaku,saya tak tahu pun samaada betul2 ada tetamu tak diundang yang dimaksudkan angah kelmarin.

Hampir maghrib akhirnya Allah tunjukkan kepada saya tetamu tersebut didapur.

Sekali lagi terasa bergegar badan saya.Saya takut.

Tapi saya tetap berdiri di situ.Kali ni saya tak nak dia hilang dari pandangan macam kelmarin.

Saya tunggu ayah keluar dari bilik air.Suami saya pergi kerja.

Saya risau ayah sorang.Saya keluar minta bantuan.

Alhamdulillah ada jiran datang membantu.

Tetamu tersebut berjaya disingkirkan.

Sekali lagi saya mengucap syukur panjang kerana Allah pelihara saya sekeluarga.

Tapi saya masih fobia.

In sha Allah Saya cuba tenangkan hati ini.

Allah kan ada. 

Semoga kami sekeluarga sentiasa dalam lindungan Allah s.w.t

Itulah antara doa saya setiap hari.



Pesanan saya disini bersyukur la setiap saat kerana ada saja nikmat yang Allah kurniakan kepada kita samaada kita sedar atau tak sedar.

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah



Terima kasih kerana sudi membaca perkongsian saya.





Satu peringatan yang takkan di lupakan.


Assalamu'alaikum

Terima kasih kerana sudi singgah di blog ini.Saya doakan anda semua di lindungi dan di rahmati Allah selalu.

Sebenarnya saya tak nak cerita kisah ni di sini,tapi bila difikirkan biarlah kisah ini saya kongsikan agar ianya menjadi peringatan buat kita semua.



Jemputan Kenduri Kahwin


Baru-baru ni (hari ahad 7/6/15)ayah mendapat jemputan perkahwinan disebuah kampung di Merbuk,Kedah.

Sepatutnya saya ,suami,ayah serta anak2 pergi bersama-sama makan  kenduri ni.

Tapi tiba-tiba saya rasa malas nak pergi ditambah pula Afi sedang tidur,dengan cuaca yang agak panas.Saya pun mengantuk sebenarnya.

Bila saya tak nak pergi,kakak dan angah juga tak nak pergi.

Jadi,hanya ayah,suami dan abang Kayyis je la yang pergi makan kenduri ni.




Abang Kayyis ni sebenarnya dah mengantuk tu tapi semangat nak pergi makan kenduri punya pasal,ditahannya rasa mengantuk tu.

Akhirnya dia terlena didalam kereta.


Terlupa

Bila sampai je tempat kenduri,suami terus parking kereta di bawah sepohon pokok.

Tak tahu macamana boleh terlupa akan abang Kayyis yang sedang tidur ditempat duduk belakang.

Suami dan ayah terus menuju ke rumah kenduri tinggalkan kereta yang berkunci dan abang Kayyis ada didalamnya.

Sehingga hampir selesai makan baru suami teringatkan abang Kayyis.

Itupun sebab tengok lauk daging kegemarannya.

Apalagi melompat bangun suami meninggalkan nasi yang hanya tinggal sesuap dua lagi berlari menuju ke kereta.

Abang Kayyis dilihat masih tidur nyenyak.


Alhamdulillah Allah panjangkan umurnya.


Syukur alhamdulillah abang Kayyis masih bernyawa setelah ditinggalkan lebih kurang 20 minit.

Terkejut saya bila suami balik terus cerita hal ni.

Seperti tenang je mendengar suami bercerita tapi dalam hati Allah saja yang tahu.

Syukur padaMu ya Allah kerana masih memberi peluang ini kepadaku dan suami untuk menjaga amanahMu.

Mungkin juga sebagai satu peringatan agar menjaga amanah ini dengan lebih baik.

Terlalu takut hati ini untuk membayangkan.

Apa yang berlaku ini amat terkesan dihati saya.

Hanya Allah yang tahu.

Sebelum ni sudah banyak kes berlaku macam ni yang selalu kita dengar dan baca.

Kali ini saya merasainya.Saya hampir kehilangannya.

Syukur sangat-sangat Allah masih bagi peluang ni kepada saya dan suami untuk bersama anugerah Allah yang terindah ini.

Semoga apa yang terjadi kepada saya dan suami tidak akan berlaku lagi kepada sapa-sapa pun.

Semoga kisah ini menjadi pengajaran buat semua terutamanya diri saya sendiri.

Dan keadaan ni selalunya berlaku bila anak bersendirian di tempat duduk belakang dan anak tertidur.

Mungkin ini juga merupakan ujian Allah buat saya dan suami.

Semoga saya dan suami lebih berhati-hati selepas ini.

dan saya harap anda semua dapat ambik ikhtibar dari kisah ini.

Apapun kita hanya mampu merancang dan berusaha,Allah jua la yang menentukan segalanya.

Wallahua'lam.






Adusss...Beli Jam Tak Der Bateri??


Assalamu'alaikum.

Salam sayang buat semua pembaca blog Amnurhuda.

Saya doakan anda kaya dan berjaya,serta dipermudahkan segala urusan.

Jam tangan buat anak-anak.

Sebenarnya tempohari masa balik kelantan,sempat belikan anak-anak sorang satu jam tangan.

Masa tu kami bawa mek pergi jalan-jalan kat Kota Bharu.

Saja je singgah Giant Kota Bharu.

Terjumpa pula kedai jam tangan,apalagi memang pucuk dicita ulam mendatang la .

Memang menjadi sasaran anak-anak la.

Akhirnya berjaya la dapat sorang satu jam...hehe suka sangat la.

Jam angah yang takder bateri pastu jarum minit pula rosak.

Pilihan kakak

abang pilih yang ni.


Tapi kesian Angah,naik je kereta baru perasan jam tangannya tak berjalan.

Ketuk punya ketuk tak jalan juga.Akhirnya buka tengok bateri tak de.

Jam kakak dan abang ok jer.Macamana jam Angah Tak de bateri pula.

Selalunya waktu buat bayaran,pekerja kedai tersebut akan cek dulu kan..kali ni saya sendiri tak perasan sebab saya bagi anak bayar sendiri.

Nak patah balik ke kedai tu pun,parking dah la susah.

Tak pe la,nanti kita beli bateri lain..

Dalam perjalanan kami singgah beli bateri baru,tapi memang bukan rezeki Angah jam tu agaknya,jarum minit jam tersebut plak rosak.

Tak pe la,nanti kita beli jam lain...sekali lagi saya dan suami memujuk angah.

Cari jam untuk Angah.

Hari ni suami ajak pergi Mydin sebab kat situ banyak pilihan jam dan lebih murah.

Lagipun kami memang bercadang nak keluar shoping sedikit barang dapur.

Jadi saya setuju je..hehe.

Maka kami pun pergi la Mydin.




Masuk je Mydin terus tuju ke sasaran.

Mula la rambang mata Angah tak tahu nak memilih yang mana satu.




Pegang yang itu,pegang yang ini..kakak dan abang pun tumpang sekaki tolong buat pilihan.


Abang pun semangat memilih,nasib baik tak minta lagi satu

Yang ni ok tak?


Saya tengok je gelagat mereka memilih.Biarlah mereka buat keputusan sendiri.


Sambil melayan Afi,adik nak jam juga ke


Tapi tiap yang angah pegang,dia tanya pendapat saya dulu.

Bila saya cakap tak sesuai,nombor kecik sangat la.Dia letak balik pastu pegang yang lain pula.

Saya bagitau dia,nak beli jam beli la yang senang nak tengok,jangan beli yang nombor kecik2 sangat,nanti tak nampak pula.

Akhirnya dia buat pilihan,dah dapat satu.

Dah siap shoping,jom kita pergi bayar..

Bateri??

Angah memang beringat.Sebelum ni beli jam tak de bateri.

Kali ni siap dia tanya lagi masa kat kaunter bayaran.

Saya pun tak tengok samaada jam tu jalan ke tak.Rupanya jam yang dia pilih tu tak jalan.Patut la dia tanya bateri.

Kalau tak, beli jam tak der bateri sekali lagi la hari ni..huhu

Bila jam tu ternyata tak beroperasi,cashier tu pun minta tolong kawannya untuk pergi tukar dengan yang lain tapi yang dibawanya Angah pula tak berkenan.

Maka terpaksalah dia bawa Angah untuk masuk kedalam semula untuk pilih jam sekali lagi.

Saya tunggu kat cashier je.Suami pula dah ada kat luar sambil dukung Afi.

Alhamdulillah akhirnya selesai juga masalah Angah.

Dah dapat jam yang ada bateri dan berjalan dengan baik.
Inilah jam baru angah.

Boleh la balik dengan senang hati yer.

Pesanan saya buat anda yang sedang membaca entry ni,lain kali kalau nak beli jam pastikan jam yang anda pilih tu ada bateri dan berjalan dengan baik.

Lagi satu bila beli jam pakai terus kat kedai tu,kalau tak muat dengan tangan anda senang sikit,boleh bagi tuan kedai buat lubang tambahan terus.

Dah jom balik,masing-masing dah ada jam,jangan gaduh-gaduh lagi.


 Alhamdulillah.




 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution