Social Icons

Tiada sembelit lagi


Assalamu'alaikum.

Salam sayang buat semua.Saya doakan anda sentiasa dalam rahmat Allah selalu.

Bulan ni promosi Omega,so...saya nak cerita tentang Omega la yer.

Cerita ni tentang anak ke tiga saya,Ahmad Kayyis.Saya panggil adik je la ye..

Saya minta maaf sebab hari ni baru terpanggil untuk berkongsi kebaikan Omega ni sedangkan kisah ni berlaku hujung tahun lepas lagi(2013).

Saya cuma sempat kongsikan di facebook & page je.Masa tu saya tak de blog lagi.




Waktu tu adik memang susah sangat bila nak membuang air besar.

Saya tahu puncanya anak saya sorang ni tak suka makan buah ataupun sayur.

Mungkin itulah yang menyebabkan dia sembelit teruk.

Saya sedih tengok keadaan dia tiap kali nak membuang,ya Allah tak boleh duduk setempat,memusing-musing dia berlari sambil meneran.

Aduhh tersiksanya...

Setiap kali terjadi situasi macam ni,saya cuba menenangkan dia,saya urut perut dia.

Saya pun tak tahu apa yang patut saya buat lagi.Kadang2 proses membuangnya bersambung2 keesokan hari.

Mesti tak selesa kan..Ya Allah permudahkanlah.Kasihanilah anakku..

Bila saya mula mengamalkan supplement shaklee,salah satunya Omega.Terlintas di fikiran untuk memberi Omega kepada adik.



Lagipun Omega ni salah satu supplement yang disyorkan untuk anak2 selain Meal shake dan Chewable Vitamin C.

Saya cuba membaca tentang Omega dan bagaimana saya nak bagi adik makan omega ni.Sedangkan 2 orang kakaknya pun tak pandai telan,inikan pula adik yang baru 3 tahun.

Akhirnya saya gunting Omega dan picit minyaknya kedalam air milo adik.

Ternyata gagal! adik dapat mengesan bau Omega dan rasa air milo jadi tak sedap.

Saya sendiri tak lalu...hehe

Tak pe..cuba lagi.Saya masukkan minyak Omega kedalam nasinya secara diam-diam jer.

Dan saya gaulkan bersama lauk yang lain.

Alhamdulillah berjaya!,dia makan habis nasi tu.

Saya tak de la bagi hari2..seminggu dalam 2 atau 3 kali jer.

Hasilnya alhamdulillah semakin hari semakin bertenang bila membuang,kadang-kadang saya pun tak tahu dia dah membuang.

Kalau sebelum ni mana tak tahunya,lari kehulu ke hilir,sekarang ni diam2 dah berisi.

Syukur sangat,dengan Omega selesai masalah sembelit ni.Bukan tu jer..selera makan pun  semakin bertambah.

Tahun ni dah empat tahun usianya,tak lama lagi dah nak jadi abang..hehe.



Dah tak de dah masalah sembelit yang melampau macam dulu.

Alhamdulillah..terima kasih Omega.

Jadi kepada sesiapa yang ada masalah anak sembelit macam kes adik ni boleh la cuba apa yang saya dah buat pada adik.

Lagipun Omega ni bukan tu je kebaikannya ,banyak lagi.Kalau nak tahu boleh baca disini

dan juga klik sini.

Bulan ni pula promosi Omega :

Beli 6 percuma 1
atau
Beli 2 dapatkan diskaun 5%


 
Boleh la rembat Omega bulan ni dengan harga yang lebih menjimatkan.

Bukan saja untuk anak-anak,tapi untuk satu keluarga.

Nak tahu lebih lanjut pm saya.

Benda baik elok di kongsikan bersama.Mana tau ianya dapat memberi manfaat kepada orang lain.

Sekiranya anda rasa entry saya kali bermanfaat untuk semua,sudilah kiranya tekan butang LIKE dibawah agar ianya dapat di salurkan kepada lebih ramai lagi tentang kebaikan Omega ini.

Terima kasih.

---------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga anda?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah ?
 

Pm/sms/Whatsap : 013 4420 637 untuk:

**Free consultation

**
Affordable Price

**Bisness Opportunity with Shaklee

Add saya di FB : Nurulhuda Ramli
Sila Like Page   : Annur Falah Solution




0 comments:

Post a Comment

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution