Social Icons

Kepulangan Yang Tetap Di Nanti.


Pesawat khas MAS yang membawa pulang 20 mangsa nahas MH17

Assalamu'alaikum...

Hari ni hari jumaat 22/8/2014 jenazah mangsa MH17 akan dibawa pulang ke Malaysia.

Tepat jam 10.54 pagi,seluruh negara bertafakur selama seminit untuk memberi penghormatan kepada jenazah mangsa MH17 manakala jalur gemilang pula dikibarkan separuh tiang.

Saya mula scroll fb,banyak cerita tentang mangsa dan keluarga mangsa dikongsikan hari ini.Sedihnya bila membaca kisah mereka.

Salam takziah buat semua keluarga mangsa MH17.

Tiba-tiba hati kecil saya tersentuh..

Saya selalu macam ni..saya bayangkan saya salah seorang dari keluarga mangsa.Kuatkah saya?

Cukup dengan hanya membayangkan sudah membuatkan airmata mampu jatuh berderai,bagaimana pula kalau betul saya yang sedang melalui detik ini.

Mampukah saya melaluinya dengan tabah?

Apalagi yang boleh saya suarakan selain hanya mampu berdoa untuk keluarga mangsa.

Semoga Allah memberi mereka kekuatan untuk melalui saat-saat yang cukup sukar ini.

Seberat manapun mata ini memandang,saya tahu berat lagi bahu mereka yang memikulnya.

Suasana sayu menyambut kepulangan jenazah mangsa MH17.

20 mangsa MH17 yang dibawa pulang ke Malaysia


Hanya airmata yang mampu mengiringi

Semoga mereka tabah
 

 Al fatihah buat semua mangsa beragama islam yang terkorban dalam nahas MH17.

Semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa mereka dan menempatkan mereka dikalangan orang-orang yang soleh.

"Setiap yang hidup itu pasti akan mati.
Dan sesungguhnya mati itu semakin menghampiri kita".




0 comments:

Post a Comment

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution