Social Icons

Omega: Bagaimana memberi anak2 makan.


Assalamu'alaikum...

Rasanya semua orang dah tahu pasal Omega Shaklee ni...sebab apa?sebab Omega Shaklee adalah yang terbaik antara omega2 lain.

Kepada yang belum kenal apa tu omega dan kebaikan2 omega sila baca disini.

Hari ni saya nak cerita pengalaman saya memberi anak2 makan Omega ni.

Omega berbentuk softgel memang tak de masalah bagi orang dewasa untuk  menelannya,namun bagi kanak2 malah ada juga orang dewasa yang gagal menelannya...jadi macamana nak amalkan supplement ni kalau susah nak telan.

Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya.

1-Anda boleh pecahkan Omega menggunakan gunting dan picit keluar minyak yang terdapat didalamnya kedalam minuman atau makanan anak2.

2-Kalau anak anda masih minum susu botol,anda boleh picitkan omega kedalam susu botolnya,kalau cara ni tak berkesan anda boleh cuba masukkan kedalam makanannya.

seperti saya,anak2 saya tak dapat terima omega bila saya letak dalam minuman mereka sebab ianya berbau.Terus diorang tak nak minum..

Jadi saya cuba pula letakkan omega kedalam makanan contohnya nasi.bila omega bergaul dengan lauk2 lain bau dan rasanya dah tak perasan,jadi anak2 makan sampai licin pun diorang tak tahu ada omega kat dalam tu...

Itu anak2 saya..berbeza pula dengan sorang sahabat saya ni..terpaksa sorok omega sebabnya anaknya tak leh jumpa ,mesti dia ambik makan...kunyah macam tu je...hehe..

Sebenarnya cara penerimaan anak2 ni tak sama...ada yang nak dan ada yang tak nak supplement ni,ada yang pandai telan atau kunyah,ada pula yang tak pandai menelan ,nak kunyah lagi la tak nak,jadi kita sebagai ibubapa kena la cari altenatif lain nak bagi anak2 makan supplement ni...semuanya untuk kebaikan diorang juga kan.

Tapi bak kata pepatah 'alah bisa tegal biasa'.Kalau hari2 kita buat perkara tu dah tak de dah istilah susah atau sukar sebab benda tu dah sebati ngan diri kita.

Kepada ibubapa yang punyai anak2 yang tak suka telan omega macam anak2 saya...cubalah pelbagai cara untuk mereka,pasti ada yang sesuai dan mereka suka.

Selamat mencuba.
Terima kasih kerana sudi membaca.

Anda ada cara lain yang lebih kreatif?? apakata kongsikan di ruangan komen dibawah agar lebih ramai yang dapat manfaatnya.

Sharing is Caring.




0 comments:

Post a Comment

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution