Social Icons

AKU DAN B COMPLEX


Assalamu'alaikum...saya mendoakan kalian semua berada dalam keadaan yang lebih mendamaikan.Senyum selalu..sebab senyuman tu adalah penawar.

Dulu saya ni boleh dikatakan setiap bulan akan ada hari saya sakit kepala terutamanya time period.Ada sekali hari pertama period saya sakit kepada sehingga muntah2 seperti orang hamil,dah tu tak boleh bangun...bangun jer saya muntah.Memang teruk tapi bila pergi klinik doktor cakap tak der per cuma perubahan hormon.



Itulah bezanya saya dengan kebanyakan wanita lain.Yang selalu saya jumpa bila time period senggugut jer,saya pula sakit kepala jer,kadang2 asyik sangat sakit kepala,orang kata saya mengandung kut...mengandung apanyer...saya tengah period.

Itu time period,namun hari2 biasa juga kadangkala sakit kepala menyerang...telan jer panadol actifast then tidur..ataupun ambil ubat tahan sakit.Macam tu la selalu bila saya sakit kepala.


Tapi sekarang saya mula perasan,sejak saya bersama Shaklee dan mengamalkan Vitamin B Complex serta beberapa jenis vitamin yang lain setiap hari,kehidupan saya mula berubah.Alhamdulillah syukur sangat saya dah jarang sakit kepala walaupun time period.
Takder panadol actifast dan ubat tahan sakit lagi dalam badan saya.

Antara vitamin Shaklee yang saya amalkan setiap hari ialah B Complex,Vita lea,Omega,Chewable Vit C,Ostematrix dan Alfalfa.Tapi kali ni saya nak bagitau tentang Vit B Complex jer sebab ia antara penyebab saya tak sakit kepala lagi macam dulu.Sememangnya antara kebaikan B Complex adalah meredakan sakit kepala dan juga stress.Dan satu lagi kebaikan B Complex ialah menambahkan selera makan...hehe yang ni saya perasan gak,saya kerap makan..kejap2 lapar.
Antara Vitamin Shaklee yang saya amalkan seharian.


Baru2 ni masa pergi Alor Setar bersama anak menakan saya,kami masuk satu pasaraya,dah tu jumpa la satu mesin penimbang berat badan.Lama tak timbang saya pun berhenti la sat nak try timbang tengok berat berapa kan.Macam tak percaya...naik 2kg lebih.
Sebenarnya normal berat saya cuma 41kg jer,yang lebih point2 jer 41.2...41.3...41.4 gitu2 jer.Peliknya kali ni timbang berat saya 43.4,lepas tu apa jadi tau...kih3...mesin pun macam tak percaya terus merajuk,anak menakan saya pun tak sempat dah nak timbang.
Mesin ni rosak pa...fikir saya,tak pa la lain kali jumpa mesin kat tempat lain saya try timbang lagi.


Tapi sejujurnya memang saya rasa berat saya bertambah...ok le tu...alhamdulillah. 

Itulah testimoni ikhlas dari saya.Sekarang saya nak berkongsi sedikit info dan kebaikan dari Vitamin B Complex...jom baca.

B COMPLEX
===========

B complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B,termasuklah 100% biotin dan asid folik.Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh.Vitamin B adalah vitamin larut air,sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui system pencernaan.

Oleh itu adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B complex setiap hari.

MANFAAT UTAMA:
================

##Menukar makanan kepada tenaga ---bantu penghadaman,menukar lemak,karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

##Melawan tekanan---memastikan kesihatan fungsi saraf,sekaligus meredakan sakit kepala,tekanan,kemurungan dan insomnia.

##Membantu tumbesaran---menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2 .Membantu pembinaan DNA dan sel2 baru baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

##Rambut beruban dan gugur---membaiki masalah kulit kepala,kelemumur,rambut gugur,beruban,dan mengekalkan kesihatan rambut.

##Baik untuk mata---mengurangkan masalah keletihan mata,mencegah katarak,meningkatkan kualiti penglihatan,perkasakan memori,dan daya pemerhatian/focus.

##Mencegah anemia---membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi,merangsang sirkulasi darah dalam tubuh,merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular,merawat atau mencegah anemia,sakit kepala,pening,lemah semangat,migraine,muntah2 ,mabuk darat dan laut.

##Meredakan senggugut---baik untuk masalah senggugut(PMS),meredakan kerisauan,keresahan dan masalah penghadaman ,terutamanya mereka yang mengambil ubat hormone dan ubat tahan sakit.

##Mencegah perlcche---dikenali juga sebagai kerekahan mulut,mencegah jangkitan lidah dan nafas berbau.

##Detoksifikasi---meredakan alahan.

Terima Kasih kerana sudi membaca... datang lagi yer.
Jumpa lagi.
---------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga anda?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah ?


Pm/sms/Whatsap : 013 4420 637 untuk:

**Free consultation

**
Affordable Price

**Bisness Opportunity with Shaklee


Add saya di FB : Nurulhuda Ramli
Sila Like Page   : Annur Falah Solution


0 comments:

Post a Comment

 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution